Tuesday, December 18, 2012

Η Goldair «βλέπει» περιφερειακά αεροδρόμια

Σε συζητήσεις με εν δυνάμει ενδιαφερόμενους επενδυτές για την από κοινού συμμετοχή τους στο πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, βρίσκεται ο όμιλος της Goldair, ενώ παράλληλα θα δηλώσει «παρών» στο project του αεροδρομίου στο Καστέλλι, αλλά και στις όποιες πιθανές εξελίξεις για το handling της Ολυμπιακής, όταν και εάν τεθεί θέμα πώλησής του.

«Έχουμε μιλήσει με αρκετούς, αλλά όλοι περιμένουν να δουν τι θα περιλαμβάνεται στο σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων πριν λάβουν την τελική τους απόφαση», ανέφερε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Goldair, Καλλίνικος Καλλίνικος, θεωρώντας, μάλλον, βέβαιο το ενδιαφέρον για τη διαδικασία, αλλά και για το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου κι από τις Hochtief, Vinci και Fraport.

Από τη Θεσσαλονίκη όπου βρέθηκε, χθες, το ανώτατο στέλεχος του επιχειρηματικού ομίλου εξέφρασε την εκτίμηση ότι η ιδιωτικοποίηση θα αποβεί συμφέρουσα για όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια, καθώς θα οδηγήσει σε αναβάθμιση των περεχόμενων υπηρεσιών, αλλά και της υφιστάμενης υποδομής.

«Δεν πρέπει, ωστόσο, να ζητηθούν φαραωνικές επενδύσεις, αλλά να υπάρξει ισορροπία με το τίμημα για να μην αυξηθεί το κόστος των υπηρεσιών που διώχνει τις αεροπορικές εταιρείες.

Γιατί ξέρουμε ότι το 80% των επισκεπτών της χώρας μας έρχεται αεροπορικώς», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καλλίνικος. Πρόβλημα, κατά τον ίδιο, θα προκύψει επίσης στην περίπτωση κατά την οποία δεν τηρηθεί η νομοθεσία για τρεις handlers ανά περιφερειακό αεροδρόμιο και η επίγεια εξυπηρέτηση δοθεί μονοπωλιακά στους ιδιώτες, ως επιπλέον δέλεαρ για να βελτιώσουν τα έσοδά τους, αφού «για να είναι ελκυστική η επένδυση, απαιτείται, για κάθε group προς ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων, να υπάρχει μια κρίσιμη μάζα περίπου 8 εκατ. επιβατών».

Περαιτέρω ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Goldair παραδέχθηκε πως ο όμιλος δεν θα μείνει αδιάφορος αν τεθεί ζήτημα πώλησης του handling της Ολυμπιακής, όπως κι αν η Κροατία, που από την 1η Ιουλίου θα ενταχθεί στην Ε.Ε., δημοπρατήσει τις δύο άδειες (σ.σ. θα υποχρεωθεί αν εναρμονίσει τη νομοθεσία της) για το handling. Αυτή τη στιγμή ο όμιλος έχει παρουσία σε 26 αεροδρόμια στην Ελλάδα, σε 2 στην Κύπρο και σε άλλα 2 στη Βουλγαρία.

Εκτιμήσεις

Ο κύκλος εργασιών της Handling για φέτος εκτιμάται στα 40 εκατ. ευρώ, άλλα 48 - 50 εκατ. ευρώ, θα είναι η συμμετοχή της Cargo και περί τα 40 εκατ. ευρώ οι άλλες δραστηριότητες του ομίλου (απαρτίζεται από 12 εταιρείες και απασχολεί συνολικά πάνω από 2.300 εργαζόμενους), ενώ 18 εκατ. ευρώ θα προέλθουν από την Κύπρο και περίπου 3 εκατ. ευρώ από τη Βουλγαρία.

«Για το 2013 αναμένουμε μια αύξηση 10% στη Handling καθώς θα έχουν ωριμάσει οι επενδύσεις του 2012, συνολικού ύψους 8,5 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα», υποστήριξε.

Όσον αφορά, τέλος, στις εμπορευματικές μεταφορές, ο κ. Καλλίνικος εκτίμησε ότι η χώρα μας μπορεί να γίνει Hub για τα εμπορεύματα που κατευθύνονται στην Ευρώπη, με την προϋπόθεση πως θα δημιουργηθούν οι απαραίτητες logistics υποδομές κυρίως σε Θεσσαλονίκη, Θριάσιο και Αλεξανδρούπολη.

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=112966043

No comments:

Post a Comment